…Και Volver του Almodóvar στην καρδιά και τις προτιμήσεις μου!
Υπήρξε πάντα από τους αγαπημένους μου σκηνοθέτες. Μου έχουν αρέσει όλες του οι ταινίες, με μοναδική εξαίρεση το προηγούμενό του “Mala educación” (που όμως δεν μ` άρεσε καθόλου) και κορυφαίο το “Todo sobre mi madre” που λάτρεψα.
Τώρα το “Volver”.
Πολύ εύστοχα σχόλια για τα τηλεσκουπίδια, για το πώς αυτά επηρεάζουν τους τηλεθεατές,
- Πχ. «Όταν τα βλέπω νιώθω πολύ άσχημα, αλλά παρ` όλ` αυτά, συνεχίζω να τα βλέπω» ή
«Σταμάτησα να βλέπω τηλεόραση το βράδυ γιατί μετά δεν μπορούσα να κοιμηθώ» -
για το πώς εκμεταλλεύονται τις ανθρώπινες αδυναμίες και τον πόνο, προκειμένου ν` ανεβάσουν τα νούμερα της τηλεθέασης∙ «η εκπομπή θα σε στείλει να κάνεις την εγχείρηση που χρειάζεσαι για τον καρκίνο στο Χιούστον, αλλά πρώτα πρέπει να μιλήσεις μπροστά στις κάμερες».
Πάνω απ` όλα όμως, νομίζω ότι πρόκειται για μια πολύ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ταινία.
Αυτό που πρυτανεύει είναι ένα ήθος «γνήσιο». Θα μου πείτε, υπάρχει κι άλλο ήθος; Ή θα είναι ήθος ή δεν θα είναι.
Κι όμως, στις μέρες μας υπάρχει και το δήθεν ήθος. Το επιβαλλόμενο από την κοινωνία, το καθαρά τυπικό, υποκριτικό σχεδόν. Ή κάνω λάθος;
Εδώ όμως, όχι. Το ήθος είναι γνήσιο. Πραγματικό.
Οι άνθρωποι προσφέρουν την βοήθειά τους γενναιόδωρα, σαν κάτι που τους βγαίνει εντελώς φυσικά κι αβίαστα. Αναγνωρίζεις την αλληλεγγύη, νιώθεις την αγάπη μεταξύ τους και το πόση ανάγκη την έχουνε. Δεν φοβούνται να το πουν και είναι πρόθυμοι να συγχωρήσουν.
Λέει πολλά ακόμη η ταινία, για τις σχέσεις των ανθρώπων, γονιών και παιδιών, ανδρών και γυναικών, γειτόνων, για τις προλήψεις και τις δεισιδαιμονίες, για τη βία και την κακοποίηση των γυναικών και την αποσιώπησή της (αν και καθόλου «φεμινιστικό» ως έργο, κατά τη γνώμη μου), ακόμη και για την αγωνιστικότητα – εργατικότητα που απαιτεί η ζωή.
Κι είμαι σίγουρη πως , όπως μου συμβαίνει πάντα με μια καλή ταινία, θα βρω πολλά ακόμη τις μέρες που θ` ακολουθήσουν.
Οι ερμηνείες όλων των ηθοποιών, άψογες.
Το σενάριο πάρα πολύ ωραίο, έξυπνο, ευρηματικό, ευχάριστο και συγκινητικό ταυτόχρονα, χωρίς καθόλου κενά νομίζω, δεν αφήνει τίποτα να αιωρείται.
Αντίθετα, κατορθώνει, χωρίς καθόλου να είναι κλισέ ή να πλατιάζει και να γίνεται βαρετό, να ολοκληρώσει και να αφήσει στο κοινό μια αίσθηση ικανοποίησης.
Λοιπόν, δεν ξέρω αν υπάρχει «παλιός» και «νέος» Almodóvar, εγώ τους αγαπάω και τους δυο!
ΥΓ: Φυσικά, το είδα στο Αριστοτέλειον και ΟΧΙ σε πολυκινηματο-
γράφο! Αρνούμαι ακόμη να τους επισκέπτομαι!
ΥΓ2: …Και με την καλύτερη παρέα…;-)
Τρίτη, Οκτωβρίου 31, 2006
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
2 σχόλια:
δεν το είδα ακόμη, όμως ξεκαθάρισα χτες κι εγώ στον φίλο με τον οποίο θα πάω ότι θα το δούμε στο Αριστοτέλειον κι όχι σε κανα πολυσινεμά.
:)
Πολύ καλή ήταν. Ίσως δεν φτάνει στα επίπεδα του "Todo sobre mi madre" και κύριως του "Hable con ella" -η αγαπημένη μου του Αλμοδοβάρ-, όμως το καλό με αυτήν είναι ότι είναι πολύ ειλικρινής ταινία. Αυτό που θέλω να πω με αυτό είναι ότι δεν σου αφήνει καθόλου την αίσθηση ότι ο Αλμοδοβάρ προσπαθεί να φτιάξει μια "μεγάλη" ταινία όπως έκανε στο εντελώς άνισο "Mala educación". Αντιθέτως.
Η υπόθεση φέρνει στο αγνό άναρχο και "αθώο" ύφος των πρώτων περιόδου του Αλμοδοβάρ -κάτι σαν "Ψηλά Τακούνια" ίσως- με μια όμως πιο ακόμη πιο ώριμη μάλιστα σκηνοθετική ματιά.
Βαθιά ανθρώπινη όπως λες κάτι το οποίο είναι το μεγάλο ατού της ταινίας.
Υ.Γ.: Θα το λέμε και θα το ξαναλέμε και ας γινόμαστε ίσως γραφικοί. Ας επιλέγουμε να βλέπουμε τις ταινίες σε "παραδοσιακές αίθουσες" όσο μπορούμε. Και λέω όσο μπορούμε γιατί τώρα πια πολλές ταινίες -όπως αυτήν την εβδομάδα το "Τα Παιδιά των Ανθρώπων" το οποίο λένε ότι είναι πολυ καλό- παίζονται δυστυχώς μόνο σε πολυκινηματογράφους, μιας και έχουν μείνει ελάχιστες αίθουσες στην πόλη.
Δημοσίευση σχολίου