Τετάρτη, Ιουλίου 04, 2007

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ???...

Χάρηκα κι εγώ!
Βλέπω αφίσα: «ΒΑΒΥΛΩΝΙΑ» του Δ.Βυζαντιου, από την εταιρεία θεάτρου «Θεώρημα». Σκηνοθεσία Μόρτζου, καλοί ηθοποιοί, καλό θα είναι, λέω. Θυμήθηκα τον εαυτό μου να το διαβάζει και να γελάει ασταμάτητα! Το είπα και στους φίλους μου. Να πάμε ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ! Στις γιορτές ανοιχτού θεάτρου, στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ θέατρο Κήπου. Και πήγαμε.
Φτάνουμε στο ταμείο να βγάλουμε εισιτήριο: 22Ε!!! Κοιτάζουμε την κοπέλα στο γκισέ μ` ένα ψιλοσόκ, αλλά, μέσα στη σαστιμάρα μας, πληρώνουμε και μπαίνουμε. Και σιγά σιγά, όπως έρχεται η συνειδητοποίηση, αρχίζουνε τα νεύρα να βαράνε κόκκινο.
22Ε σε μια χώρα με επίσημα ποσοστά ανεργίας στο ύψος που τα έχουμε και πραγματικά, ακόμα υψηλότερα; 22Ε όταν αυτή η ανεργία πλήττει κατά κανόνα τους νέους; 22Ε στην Ελλάδα της «ημιαπασχόλησης»; (ακόμη κι ο υπολογιστής μου την υπογραμμίζει τη λέξη αυτή ως λάθος!) Των τριμήνων, εξαμήνων, οχταμήνων και τετράωρων; (αυτό ΔΕΝ συμπεριλαμβάνεται στα ποσοστά ανεργίας!) 22Ε στην Ελλάδα των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών; (ούτε κι αυτοί συγκαταλέγονται στα ποσοστά ανεργίας!) 22Ε με τους μισθούς κοροϊδίας που πληρώνονται ακόμη κι όσοι καταφέρνουν να έχουν μια δουλειά (οχτάωρη ή και παραπάνω); 22Ε για να πάει ολόκληρη οικογένεια, έστω κι αν υπάρχει «μειωμένο» εισιτήριο για παιδιά; 22Ε με τις καλύτερες θέσεις κρατημένες για, ποιους σκατά, επισήμους, που οι ίδιοι δεν θα δίνανε ούτε μισό ευρώ για να το δουν, αφού ακόμη κι ως προσκεκλημένοι έφτασαν στα μισά του έργου να επιδείξουν, τι; Δεν ξέρω.
22Ε!!! Μια «ευγενική» προσφορά-διοργάνωση του Δήμου Θεσσαλονίκης!!!!
Πιο συγκεκριμένα, διαβάζω το σχετικό φυλλάδιο:
ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ – ΝΕΟΛΑΙΑΣ
Έτσι διαφημίζεται!
22Ε κι αναρωτιέστε γιατί οι άνθρωποι δεν παρακολουθούνε θέατρο;
Ντροπή!
Μην το διαφημίζετε καν!
Μετράω επίσης στο εν λόγω φυλλάδιο: 17 έργα θα παιχτούν σ` αυτές τις…γιορτές. Ποιοι θα γιορτάσουν, δεν ξέρω. Εγώ πάντως, μάλλον θ` αποφύγω να ξαναπεράσω από το θέατρο Κήπου σε απόσταση κοντινότερη απ` το απέναντι πεζοδρόμιο. Είμαι, βλέπετε, απλά μια θεατρόφιλη (άνεργη κι ενίοτε ωρομίσθια) κι ο «πολιτισμός» που ‘χω στην τσέπη δεν επαρκεί να τους τον αφήσω στο ταμείο για να μ` αφήσουν να περάσω.

7 σχόλια:

John S. είπε...

ενώ, άμα τη δΓιοργάνωση είχε αναλάβει η νομαρχίΔα, δεν θα δίναμε φράγκο, όπως έγινε στις γιορτές μουσικής στην παραλία και αλλού.

σωστά, φε;

και δεν βρέθηκε κάπΧοιο συγκρότηΓμα να καλύπσει το ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΙΑ κλπ με εφημερίδες ή άλλα κόλπαχ;

γσ

ο δείμος του πολίτη είπε...

Δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι οι εκδηλώσεις θέλουν κόσμο για να τρέφονται. Ωστόσο, μέσα στο κυνήγι του χρήματος -αφού πολλές δημαρχίες έχουν μετατραπεί σε εισπρακτικό μηχανισμό και λειτουργούν σαν ιδιωτικές εταιρίες με στόχο το κέρδος- δεν θέλουν να βλέπουν τις δικές μας ανάγκες σε εκδηλώσεις.

Tertuliano Máximo Afonso είπε...

Πολύ καλά έκανες και το έκανες post Φένια! Δηλαδή αν δεν ήταν υπό την αιγίδα του Δήμου τότε πόσο θα έκανε;
Και άντε λες μόλις ακούς την τιμή στο ταμείο μην γίνομαι κανένας "μίζερος" και γκρινιάρης και πληρώνεις 88 ευρώ για 4 εισιτήρια, αλλά μετά μου λες, ξαναπηγαίνεις να δεις παράσταση;
Και άντε και τελικά αποφασίζεις να ξαναπάς. Τολμάς όμως να ξαναπείς σε κανένα φίλο να έρθει μαζί σου;..

Αν το συνεχίσουν έτσι στο τέλος θα πηγαίνουν μόνο οι κυρίες που θέλουν να επιδείξουν τα ταγεράκια τους το καινούργιο τους μαλλί και τα κοσμήματά τους, οι κύριοι που θέλουν να επιδείξουν τις κυρίες τους και τις μπεεμβέ τους, οι επίσημοι προσκεκλημένοι που φτάνουν μισή ώρα μετά από την έναρξη της παράστασης και φεύγουν μισή ώρα πριν να τελειώσει για να επιδειχτούν στους ψηφοφόρους τους και όλοι τους μαζί για να επιδείξουν το πηγαίο πολιτιστικό τους πνεύμα...

Από την άλλη το πιο ανησυχητικό είναι ότι αυτές οι παραστάσεις των 22 ευρώ με το τηλεοπτικό προιόν που τις περισσότερες φορές προσφέρουν (δεν μιλώ για την συγκεκριμένη παράσταση) κάνουν περισσότερα εισιτήρια από ότι παραστάσεις που προσφέρουν στο κοινό ένα ουσιαστικότερο θέατρο. Τις εξαιρετικές παραστάσεις του Αμαλία για παράδειγμα με το εξαιρετικά προσιτό εισιτήριο δυστυχώς ελάχιστοι είναι αυτοί που τις βλέπουν... Μήπως τελικά και το θεατρικό κοινό της πόλης είναι οι "κύριοι" και "οι "κυρίες";..

John S. είπε...

φένια, επιτέλους, σε λίνκαρα στο πα.οι.δΓια.

γσ

Zaphod είπε...

!!!!!!!!!
Από το θέατρο θα βγάλει τα σπασμένα η δημαρχία;;;;
Ούστ κοπρίτες!

Leigh-Cheri είπε...

Γιάννη,όχι πως θέλω να πω καλό λόγο για τη νομαρχία -καθένας το παιχνίδι του παίζει- αλλά, ναι. Στην προκειμένη περίπτωση έτσι ακριβώς, όπως τα λες κι όπως τα λέω έγιναν.
Ήτανε δύσκολη η λινκοαπόφαση, ε;
Θενξ, anyway. Τώρα που γίναμε πολλοί, ήθελα κι εγώ να είμαι στην παρέα:-)

δείμο, είναι κρίμα όμως. Το καταλαβαίνω για έναν ιδιωτικό θίασο να λειτουργεί ως επιχείρηση γιατί αλλιώς "δεν βγαίνει". Αλλά ο Δήμος;!!!

Τερτούλ, τουλάχιστον στην Πειραματική το εισιτήριο είναι προσιτό και τα έργα πάντα πάνω του μετρίου (για να μην πω από καλά και πάνω). Γι` αυτούς που δεν πηγαίνουν, πρόβλημά τους. Εγώ όμως και πολλοί άλλοι που θέλουμε να πάμε, μπορούμε και το κάνουμε. Από οικονομική άποψη, εννοώ. Δεν είναι απαγορευτικό.

zaphod, από πού αλλού; Αφού οι επιχορηγήσεις πάνε προφανώς στις τσέπες τους. "Είναι κοινό μυστικό", που λεν' κι οι Μαγιονέζοι.

Lena. είπε...

Και να φανταστείς Νάσο,πως οι κυρίες και οι κύριοι που αναφέρεις στην συντριπτική τους πλειοψηφία παρακολουθούν όλες τις εκδηλώσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης (συμπεριλαμβανομένων και των ΔΗΜΗΤΡΙΩΝ), με κάρτες ατέλειας!!!
Διαφορετικά,θα προτιμούσαν να καθήσουν στο σπίτι τους,να "επαναλάβουν" τα μαθήματα αισθητικής και πολιτισμού που τους παρέχουν απλόχερα η Πάνια κι η Τατιάνα καθημερινά-εσχάτως δε- με διαφημισεις ενδιάμεσα ,του Υπουργείου Πολιτισμού.Τελικά δυστυχώς,φαίνεται πως δεν έχει πάτο το βαρέλι..