Δευτέρα, Απριλίου 19, 2010

«Δεν ξέρω τι θα πει αδιόριστος εκπαιδευτικός» !!!

«Δεν ξέρω τι θα πει αδιόριστος εκπαιδευτικός» !!!

Στην Ελλάδα του 2010 που βουίζει ο τόπος από απογοήτευση –θα προτιμούσα να ήταν από οργή, γιατί τότε δεν θα σ’ έπαιρνε!- είσαι Υπουργός Παιδείας και δεν ξέρεις τι είναι αδιόριστος εκπαιδευτικός;;; Και δεν ντρέπεσαι που το λες; Και γιατί ανέλαβες αυτή τη θέση αν δεν ξέρεις; Άσε να την αναλάβει κάνας άλλος μπας και προτείνει κάτι που να μην είναι για τα μπάζα!

Λοιπόν! Επειδή εγώ, ήδη με πολύ καλό τρόπο, κάτι μήνες πριν, έστειλα μόνη μου μια επιστολή για όλα τα σχετικά με τον ΑΣΕΠ και την δήθεν αξιοκρατία τόσο στην ίδια την Υπουργό όσο και σε 22 ακόμα φορείς αυτής της χώρας (και βέβαια, ουδεμία απάντηση έλαβα –εκτός από μία ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΗ από την Βουλή, όπου με γράφουν ΙφιγένΙα, για να με ενημερώσουν ότι κοινοποιήσανε την επιστολή μου στο Υπουργείο Παιδείας, ενώ ξέρανε ότι εκεί την είχα ήδη στείλει και μόνη μου) από την οποία φαινότανε- εκτός από πάρα πολλά άλλα- ΚΑΙ το τι είναι αδιόριστος εκπαιδευτικός, κι επειδή φοβάμαι ότι αν προσπαθήσω να το επαναλάβω τώρα θα αποτύχω να είμαι ευγενική και ψύχραιμη, αναδημοσιεύω μια πολύ σωστή κι εμπεριστατωμένη απάντηση της αδιόριστης εκπαιδευτικού Βίκυς Κοτρίκλα, έτσι όπως την δημοσίευσε στις 15/04/2010 το alfavita.gr.

«Δεν ξέρω τι θα πει αδιόριστος εκπαιδευτικός»

..είπε η υπουργός Παιδείας κα Διαμαντοπούλου στον Νίκο Χατζηνικολάου στο δελτίο ειδήσεων του ALTER, την Τρίτη και 13 του Απρίλη του 2010, ημέρα πρώτης παρουσίασης ενός πολυνομοσχεδίου που προβλέπει «αλλαγές» για την πολύπαθη ελληνική εκπαίδευση…

Ας πούμε εμείς, λοιπόν, στην κυρία υπουργό, που ξέρουμε, από πρώτο χέρι, τι θα πει «αδιόριστος εκπαιδευτικός»…

Αδιόριστος εκπαιδευτικός στην Ελλάδα του 2010 είναι:

-Ένας ενήλικος που κάποτε υπήρξε έφηβος, με όνειρο να σπουδάσει και να εργαστεί στην εκπαίδευση, να βοηθήσει τα νέα παιδιά να βρουν το δρόμο τους στη ζωή, προσπαθώντας να μην επαναλάβει τα λάθη των δικών του καθηγητών, εμπνεόμενος όμως από αυτούς και για τα καλύτερα.
-Ένας ενήλικος που κάποτε υπήρξε φοιτητής σε πανεπιστημιακές «καθηγητικές» σχολές (κυρίως) και προετοιμάστηκε κάτω από δύσκολες και πιεστικές συνθήκες να εργαστεί στην εκπαίδευση το επόμενο …τέρμινο ( γενικώς), όπως του υπόσχονταν εμμέσως με την εισαγωγή του στο πανεπιστήμιο.

-Ένας πτυχιούχος πανεπιστημίου ο οποίος, έκανε μεταπτυχιακά, διδακτορικά, πήρε δεύτερο πτυχίο, παρακολούθησε δεκάδες σεμινάρια και συνέδρια, έμαθε χρήση Η/Υ, ξένες γλώσσες περιμένοντας τη σειρά του να διοριστεί ( βάσει των νόμων του Ελληνικού Κράτους, τους οποίους τα συγκεκριμένα δύο κόμματα εξουσίας ψήφιζαν τα τελευταία 35 χρόνια ).

-Ένας πτυχιούχος πανεπιστημίου ο οποίος εργάστηκε επί πολλά χρόνια σε άσχετες με το γνωστικό αντικείμενό του δουλειές, για να μπορέσει να επιβιώσει, χωρίς να επιβαρύνει τους γονείς του, περιμένοντας τη σειρά του για διορισμό (βάσει των νόμων του Ελληνικού Κράτους, πάντοτε, και των διαρκώς μεταβαλλόμενων ρυθμίσεων του Υπουργείου Παιδείας) είτε στην («αείμνηστη») επετηρίδα που το κράτος κατάργησε το 1998, είτε στους ( δαιδαλώδεις και ατελείωτους) πίνακες, που παρέτειναν την αγωνία του για τα υπόλοιπα χρόνια.

-Ένας πτυχιούχος πανεπιστημίου, ο οποίος αναγκάστηκε να διαβάσει ξανά όλη την ύλη του Γυμνασίου και του Λυκείου της ειδικότητάς του, για να δώσει εξετάσεις από 1 έως και 6 φορές στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την εκπαίδευση (οι μεγαλύτεροι μαζί με τους μαθητές τους), αποτυχών για λίγα μόρια ή επιτυχών αλλά χωρίς διορισμό. Εσαεί αξιολογούμενος και διαρκώς αποτυχημένος, ακόμα και αν θεωρήθηκε στο μεταξύ ικανός για μερική απασχόληση στην εκπαίδευση.

-Ένας νέος εργαζόμενος επί χρόνια στην εκπαίδευση (ιδιωτική ή δημόσια) με ελαστικές σχέσεις εργασίες, με λειψές αμοιβές - σε επίπεδο «χαρτζιλικιού», με λειψά ένσημα, συλλέγοντας αγωνιωδώς ψίχουλα ωρών-«προϋπηρεσίας» για τον πολυπόθητο διορισμό, (πάντα σύμφωνα με τους νόμους του Ελληνικού κράτους), ατελείωτο τρέξιμο σε όλη την επικράτεια, χρηματοδότηση από την τσέπη του των αναγκαστικών του μετακινήσεων, ιδία κάλυψη των ασφαλιστικών του εισφορών μέχρι να τις καταβάλει ο εργοδότης του, καθυστέρηση μηνών (κάποτε και ετών) στην πληρωμή του, προσλαμβανόμενος και απολυόμενος όποτε ο εργοδότης του το θεωρεί σκόπιμο ή συμφέρον σύμφωνα με τα οικονομικά του σχέδια. Μέχρι τότε (;) η οικογένειά του καλύπτει όλα τα έξοδα…

-Ένας αναλώσιμος «νέος» (ετών 30, 40, καμιά φορά και 50…), ωρομίσθιος ή αναπληρωτής, που καλύπτει, όμως, πάγιες και διαρκείς ανάγκες, ο οποίος κάνει ακριβώς την ίδια εργασία με όλους τους διορισμένους συναδέλφους του, ο οποίος, αν και ωρομίσθιος, αναγκάζεται από τους διευθυντές των σχολείων στα οποία εργάζεται να καλύπτει κενά, να κάνει (παρανόμως) εφημερίες, να μην μπορεί να βγει από σχολείο του χωρίς άδεια από τη διεύθυνση, να απειλείται για την εργασία του την επόμενη χρονιά, αν μιλήσει, αν διαμαρτυρηθεί, αν κάνει απεργία, αν…

-Ένας άνεργος, κάθε χρόνο για τουλάχιστον 3 μήνες, την ώρα που οι διορισμένοι συνάδελφοί του αμείβονται κανονικά και για το διάστημα αυτό, έτσι ώστε να μπορούν απερίσπαστοι από βιοτικές έγνοιες να προετοιμάζονται για την επόμενη σχολική περίοδο, έτσι όπως πρέπει να ισχύει, δηλαδή, κανονικά για όλους τους εκπαιδευτικούς μιας «ευνομούμενης» χώρας που θέλει να «προοδεύσει», προετοιμάζοντας μέσω της εκπαίδευσης τους αυριανούς υπεύθυνους πολίτες της, υποστηρίζοντας αυτούς που αναλαμβάνουν το δύσκολο αυτό έργο.

-Ένας…. Ένας…ένας…
(ο κατάλογος σταματά εδώ, καθώς δεν μπορούμε να συμπεριλάβουμε όλες τις πλευρές του τι είναι ο αδιόριστος εκπαιδευτικός στη σημερινή Ελλάδα!)…

Όταν, λοιπόν, ένας εκπρόσωπος του κράτους λέει ξαφνικά με θράσος και ανευθυνότητα απέναντι στην κοινωνία, προκλητικά στους ίδιους τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς «δεν ξέρω τι θα πει αδιόριστος εκπαιδευτικός» στην ουσία τους λέει : «δεν αναγνωρίζω, τώρα, το δικαίωμά σας να εργαστείτε στην εκπαίδευση με το πτυχίο που έχετε αποκτήσει, ακόμα και αν έχετε ήδη εργαστεί ως εκπαιδευτικοί, γιατί έτσι αποφάσισα, τώρα, ως κράτος».

Τώρα κι εμείς ξέρουμε γιατί, μετά τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την επιλογή (δήθεν) των καλύτερων εκπαιδευτικών, χρειάζεται να προστεθεί το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης, ο θεσμός του δόκιμου εκπαιδευτικού για μια διετία, η «αξιολόγηση», η μείωση των προσλήψεων στην εκπαίδευση, το φόρτωμα των σχολικών αιθουσών με 30 άτομα σε κάθε τάξη (=«ο μαθητής πρώτα»), η μείωση των αποδοχών των εκπαιδευτικών, η ακόμα μεγαλύτερη απαξίωσή τους στην κοινωνία.
Όχι βέβαια για το καλό των μαθητών, αλλά για την «τιμωρία» των απαιτητικών δασκάλων τους, και για να σφραγιστεί με νόμο ( πολλούς «νόμους» για την ακρίβεια) η κατάργηση ΟΛΩΝ των υπόλοιπων δικαιωμάτων τους, για να γίνουν οι υποτακτικοί, τα πιόνια και οι κομπάρσοι στα νέα κόλπα των μαθητευόμενων πάνω στις ζωές μας μάγων…

Ήδη έχουν ξεπεραστεί κάποια όρια…

Η «ύβρις» στην αρχαία τραγωδία ακολουθείται, ως γνωστόν, από τη νέμεση.

Βίκυ Κοτρίκλα
Αδιόριστη εκπαιδευτικός

Ωραία! Λέω τώρα να στο βάλω ερώτηση στον ΑΣΕΠ να δω αν θα μπορέσεις να απαντήσεις. Αλλά κι αν μπορέσεις –που αποκλείεται διότι η καθημερινή βαφή στο κομμωτήριο ατονεί τη μνήμη- θα σ’ αφήσω πάλι αδιόριστη γιατί έτσι είναι η αξιοκρατία στην Ελλάδα.





20 σχόλια:

Χριστίνα Ανέφελη είπε...

Εσαεί αξιολογούμενος και διαρκώς αποτυχημένος...
Ό,τι δηλαδή θα έπρεπε να είναι -και δυστυχώς δεν είναι- οι πάνσεπτοι άρχοντές μας.

Έχω να πω μόνο το εξής: ΑΣΤΑΔΙΑΛΑ ρε! Ξεδιάντροπα μπάζα! Κι εσείς και όσοι σας ψηφίζουνε. Αλλά κοντεύει η νέμεση, όπως πολύ σωστά λέει στον επίλογό της η συνάδελφός σου...

aliatas είπε...

Είπε κι άλλα ωραία η κ. Άννα, όπως το παρακάτω απόσπασμα:

«Το θέμα της σύνδεσης της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας έχει πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτά που συζητούσαμε 20 χρόνια πριν. Δε σημαίνει ότι κάποιος που τελειώνει ένα Πανεπιστήμιο ή ένα Τεχνολογικό Ίδρυμα ότι αυτόματα η κοινωνία ή η οικονομία μπορεί να του διαμορφώσει θέση δουλειάς (...) Τώρα οι βασικές σπουδές είναι η βάση σε μια διά βίου εκπαίδευση»...

Ωμά, κυνικά, ομολογεί ότι πανεπιστήμια και ΤΕΙ εξ ορισμού θα παράγουν ανέργους, διά βίου καταρτιζόμενους και μισο-απασχολούμενους. Λέει στους φοιτητές και σπουδαστές να ξεχάσουν το δικαίωμα στη δουλειά και να φροντίσουν να είναι ευέλικτοι, να σκύβουν το κεφάλι και να ζητιανεύουν... «ευκαιρίες».

Και αυτά δεν είναι «προσωπικές απόψεις» της υπουργού. Είναι η πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, όπως ίδια ήταν και η πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ πιο πριν, όπως είναι ίδια και η πολιτική της ΕΕ που συνυπογράφουν και συναποφασίζουν αυτά τα κόμματα.

ΥΓ: Επέτρεψε μου όλα τα παραπάνω να τα αφιερώσω σε όλες τις συντεχνίες από 'δω κι από 'κει, που σπέρνουν αυταπάτες περί κατοχύρωσης των πτυχιούχων με την έκδοση των Προεδρικών Διαταγμάτων για τα δήθεν επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕΙ.

ο δείμος του πολίτη είπε...

ΦένιαΝομίζω ότι παραβλέπεις τα υπόλοιπα που είπε η Διαμαντοπούλου και στα οποία έχει δίκιο. Στη χώρα μας οι μισές πανεπιστημιακές ειδικότητες μπορούν να οδηγήσουν σε εργασία στην εκπαίδευση. Όλοι αυτοί θα θεωρούνται de facto αδιόριστοι εκπ/κοί; Είχε μάλιστα ξεκαθαρίσει ότι δε μιλά για τις κλασσικές καθηγητικές σχολές.

Δεν μπορεί -και διαφωνώ ότι όλες οι χιλιάδες που δίνουν εξετάσεις ΑΣΕΠ είχαν μαθητικό όνειρο να γίνουν δάσκαλοι-, δεν μπορεί όλοι μας ξεχνάμε τις επιστημονικές μας ειδικότητες και να μιλάμε μόνο για εκπαίδευση. Άσε που και στην εκπαίδευση έχουν εγκαταλείψει τη μελέτη της ειδικότητάς τους και την παιδαγωγική τους βελτίωση.

Aliatas, γιατί είναι κακή η διά βίου εκπαίδευση; Προσωπικά συνεχίζω να διαβάζω, να μελετώ βιβλιογραφία τόσο της ειδικότητάς μου όσο και κοντινών (κοινωνικές και πολιτικές επιστήμες, παιδαγωγική και διδακτική κτλ). Γιατί είναι κακό να εκπαιδευόμαστε διά βίου; Σαφώς και μόνο ένα πτυχίο δεν καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες επιβίωσης ή κρίσης. Σαφώς και πρέπει να συνεχίσουμε να τιμούμε τον όρο του επιστήμονα μελετώντας και μετά την απόκτηση πτυχίου. Πόσοι το κάνουν όμως;

ο δείμος του πολίτη είπε...

Δες λίγο και τις δικές μου συμφωνίες και διαφωνίες για το πολυνομοσχέδιο των εκπαιδευτικών αλλαγών.

Leigh-Cheri είπε...

Ανέφελη, και το ωραίο είναι: "αξιολογούμενος" ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ;
Χαρακτηρισμένος ως "αποτυχημένος" ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ;
Από ανθρώπους πλέον άχρηστους, ανίκανους, άσχετους με τις θέσεις και τα αντικείμενα που αναλαμβάνουν και ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΗΘΙΚΟΥΣ!!!!!

aliata, καλώς ήρθες:)
Φυσικά και κυνικά ομολογεί αυτά που λες και πολλά άλλα. Και βέβαια είναι συγκεκριμένη πολιτική που ασκούν τα 2 αυτά κόμματα χρόνια τώρα. Κατεύθυνση: πώς θα ευτελιστεί η δημόσια παιδεία, πώς θα απαξιωθούν οι εκπαιδευτικοί που ΧΑΡΗ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΝ όλους αυτούς και μόνο που δέχονται να μπαίνουν ωρομίσθιοι στις τάξεις και να καλύπτουν ανάγκες, να εγκλωβίζονται όμηροι ενός συστήματος που τους εξεφτελίζει και καταπατά κάθε ανθρώπινο και εργασιακό δικαίωμα, παραγνωρίζοντας βέβαια με τον πιο χυδαίο τρόπο όλες τις θυσίες και τους κόπους που έχουν κάνει χρόνια επί χρόνων για να αποκτήσουν τόσα κι άλλα τόσα που αναφέρει και η συνάδελφος στο ποστ.
Τι να λέμε τώρα; Όποιος θέλει ας εθελοτυφλεί. Εγώ που το 'χω βιώσει δεν μπορώ. Είναι και θέμα αξιοπρέπειας δηλαδή. ΕΛΕΟΣ!
Και φυσικά είναι θέμα της γενικής τους πολιτικής, επιβεβαιωμένης άλλωστε, από τον ίδιο τον "σοσιαλιστή" Λοβέρδο: “Το δικαίωμα στην εργασία είναι μια καλή διατύπωση. Ορισμένοι μάλιστα, λένε κι ότι απορρέει από το Σύνταγμα της χώρας. Είναι μια καλή διατύπωση. Στην πράξη όμως, στην καθημερινότητα όμως, έχεις άλλου είδους ανάγκες.”!!!?
Δικά του λόγια. Τι τρομερότερο απ' αυτό!

Leigh-Cheri είπε...

Δείμο, νομίζω ότι εσύ παραβλέπεις το σύνολο του νομοσχεδίου και κρατάς ένα δυο πράγματα που θεωρείς θετικά (αν και εγώ διαφωνώ και μ’ αυτά). Το ποστ σου το έχω ήδη διαβάσει και τα σχόλιά μου θα σου τα αφήσω, απλά είναι πολλά κι είμαι λίγο πιεσμένη από χρόνο τώρα.

Το ότι οι μισές πανεπιστημιακές ειδικότητες μπορούν να οδηγήσουν σε εργασία στην εκπαίδευση, δε μου λέει κάτι. Αφού μπορούν, έχουν το δικαίωμα οι ενδιαφερόμενοι, εφόσον αποκτήσουν ΚΑΙ παιδαγωγική κατάρτιση, να διεκδικήσουν μία θέση σ’ αυτήν.
Λες, ξεκαθάρισε ότι δε μιλά για τις κλασσικές καθηγητικές σχολές. Δεν ξεκαθάρισε όμως ποιες είναι αυτές. Πχ τα ΤΕΦΑΑ είναι ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ σχολή. Τα μισά μας μαθήματα ήταν παιδαγωγικά και κάναμε και διδακτική στα σχολεία, τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπ/σης. Θα μας περάσει πάλι από σεμινάριο;!!!
Σίγουρα όσοι δίνουν ΑΣΕΠ δεν είχαν μαθητικό όνειρο να γίνουν δάσκαλοι. Να άλλος ένας λόγος για τον οποίον ο ΑΣΕΠ δεν είναι ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ κριτήριο για να ξεχωρίσεις τους κατάλληλους ή τους καλύτερους. Αντιθέτως, είναι ό,τι πιο άθλιο και αναξιοκρατικό έχει περάσει απ’ την χώρα. Ωστόσο, πες μου εσύ. Εμένα που όντως θέλω όσο τίποτα 15-20 παιδάκια, να τα μαθαίνω να περπατούν σωστά, να προσανατολίζονται στον χώρο να αναπτύξουν όλες τις σωματικές και διανοητικές τους ικανότητες όμορφα κι αρμονικά και να εφαρμόσω όλα αυτά τα υπέροχα πραγματάκια που θέλω να πιστεύω πως ΚΑΤΕΧΩ πλέον και που τα έχω κερδίσει άλλωστε με χίλιους κόπους και πολλή επιθυμία κι αγάπη γι’ αυτό, πώς θα με ξεχωρίσεις; Πού είναι η δικαιοσύνη εδώ; Πού η αξιοκρατία;
Έχω 10 χρόνια που πήρα πτυχίο. Έδωσα και ξαναδωσα κι είμαι επιτυχούσα τρις στον ΑΣΕΠ. Έκανα μεταπτυχιακό στην προσαρμοσμένη φυσική δραστηριότητα (προσχολικές ηλικίες, ειδικές ανάγκες, ηλικιωμένοι). Braille, υπολογιστές, δυο ξένες γλώσσες και να μην πω για πόσα σεμινάρια. Όπως καταλαβαίνεις, τη διά βίου εκπαίδευση την έχω κάνει δεύτερη φύση! Είμαι παράλογη που θέλω αυτό να συνδεθεί και με την επιβίωσή μου; Με βρίσκεις απαιτητική; Νομίζω ότι έχω αποδείξει και με το παραπάνω ότι μου αξίζει. Και δεν είναι προσωπικό το θέμα. Ξέρω αμέτρητες παρόμοιες περιπτώσεις. Και ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ αν δεν μας αξιοποιεί αυτό το κράτος. Πώς να το κάνουμε; Είτε το θέλουν κάποιοι είτε όχι, ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ! ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ!!! Και είμαστε πολλοί! Και τα λογοπαίγνια (για την υπουργό τα λέω) –αν νομίζει ότι τέτοια κάνει- είναι εντελώς τόπου και χρόνου. Αυτή τη στιγμή το πρόβλημα είναι τραγικά σοβαρό.
Αλλά αυτή, δεν ξέρει γενικώς τι είναι άνεργος. Όχι μόνο εκπαιδευτικός αλλά γενικά. Κι ούτε πρόκειται βέβαια να μάθει. Γιατί δεν στέλνει κι αυτή τα παιδάκια της στο δημόσιο σχολείο, να περάσουν από την ίδια διαδικασία που ορίζουνε τα μέτρα και οι νόμοι τους;

Leigh-Cheri είπε...

δείμο, συνεχίζω απευθυνόμενη σ' εσένα γιατί δεν μου κανε δεκτό το σχόλιο ολόκληρο. Ήταν πολύ μεγάλοP-)

Τέλος, επίτρεψέ μου να πω κι εγώ κάτι για την δια βίου μάθηση, αν και απευθύνεσαι στον aliata. Η δια βίου μάθηση, όπως την ορίζεις εσύ, δεν έχει τίποτα το αρνητικό. Είμαι υπέρ της συνεχούς μόρφωσης όλων μας και πολύ καλά κάνεις και ακόμα μελετάς, αναλύεις, ψάχνεις, κρίνεις κι είσαι ανήσυχος. Όλα αυτά μάλιστα, είναι πράγματα που εκτιμώ πολύ σ’ εσένα και μακάρι να μην κουραστείς ποτέ να τα κάνεις. Όμως, άλλο είναι αυτό κι άλλο να μου το επιβάλλει κάποιος ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ να βρω εργασία και να καταντάει τρόμος και δικαιολογία κοψίματος και ξανακοψίματος από την εργασιακή μου δραστηριότητα. Δώσε μου μέσα. Δώσε μου πηγές, υποδομή, ευκαιρίες περαιτέρω κατάρτισης και διαρκούς μόρφωσης. Δώσε μου και κίνητρα. Κι αν θες, ένα σημαντικότατο κίνητρο είναι η ίδια η εργασία. Αν εγώ μπορώ ήρεμα και ασφαλής από άποψη επιβίωσης, χωρίς να νιώθω ότι με απαξιώνεις, με υποτιμάς, υποτιμάς τις γνώσεις μου και στην τελική με κάνεις να νιώθω ότι καμιά αξία δεν έχουν οι γνώσεις μου κι ό,τι απόκτησα χρόνια τώρα με τις σπουδές και τις προσπάθειές μου, πώς θες να σου χω εμπιστοσύνη και πού θες να βρω το κουράγιο να συνεχίσω να ενδιαφέρομαι; Αφού στην πράξη, μόνος σου με ακυρώνεις. Και δυστυχώς, αυτοί που επίσημα μιλούν για δια βίου μάθηση, αυτό ακριβώς κάνουν. Αυτό που λες εσύ είναι μία εν δυνάμει ωραία προοπτική, που καθόλου δεν αντικατροπτίζει όμως την σημερινή πραγματικότητα. Γιατί αν ήταν έτσι, όπως σου εξήγησα και παραπάνω, τότε εγώ θα έπρεπε να έχω αποκατασταθεί επαγγελματική εδώ και χρόνια, καθότι δεν έχω απομακρυνθεί από τα «θρανία» ποτέ για περισσότερο από 3 μήνες!

Είναι τεράστιο το θέμα δείμο και πονάει πολύ! Όπως βλέπεις, πιάνοντας μόνο τα σημεία που αναφέρεις εδώ, αναγκάστηκα να γράψω κατεβατό. Πού να το πιάσω ολόκληρο το νομοσχέδιο! Τελειωμό δεν θα χω! Και κατά τη γνώμη μου είναι άθλιο. Μια αθλιότητα ακόμη δηλαδή. Μόλις μπορέσω θα σου γράψω και στο μπλογκ σου. Τρώγομαι κι εγώ;-)

ΥΓ: Αν δεν σε πειράζει, στείλε μου με mail το mail σου. Θέλω να σου στείλω κάτι.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Leigh-Cheri, διατηρούμε τις αμφιβολίες και τις διαφωνίες μας. Απλά να θυμάσαι ότι η επετηρίδα ήταν καλή μόνο για τους εκπαιδευτικούς. Όχι για το σύστημα. Εκ των υστέρων είδαμε τι έγινε -με τι παιδαγωγική κατάρτιση δίδασκαν πολλοί. Με το ΑΣΕΠ -παρά τα διαρθρωτικά προβλήματα του συστήματος εκ των οποίων τίθενται μερικά στο νομοσχέδιο- ορισμένα προβλήματα παιδαγωγικής και διδακτικής λογικής λύθηκαν. Προβλήματα υπάρχουν σε μεγάλους σε ηλικία καθηγητές και συνήθως εξαιτίας των βιβλίων.

Miss Pink είπε...

δυστυχώς κι εμείς δεν ξέρουμε (και ούτε θα μάθουμε ποτέ) τι θα πεί σωστός πολιτικός!!!

και τα χειρότερα έρχονται...

island είπε...

Εμένα με σπουδάσανε αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, και τώρα μου λένε από το κράτος ότι με το πτυχίο που μου πουλήσανε μπορώ να σκουπίσω τον κώλο μου και όχι να εργαστώ σαν ελεύθερος επαγγελματίας. Και εγώ με δικηγόρους και επιστολές είμαι αγαπητή.

"Η «ύβρις» στην αρχαία τραγωδία ακολουθείται, ως γνωστόν, από τη νέμεση."

Λέτε να ξύπνησε ο κόσμος;

dimi είπε...

Φένια, δε μου αφήνεις πολλά περιθώρια σχολιασμού γιατί με έχεις καλύψει πλήρως, και κυρίως σε ό,τι αφορά στην δια βίου εκπαίδευση σε σχέση με την επαγγελματική αποκατάσταση. Λίγα πράγματα θα προσθέσω. Είμαι κι εγώ από αυτούς που με δικά μου έξοδα έχω παρακολουθήσει - και εξακολουθώ - άπειρα σεμινάρια, ετήσια, ημερίδες, έχω πάρει έξτρα πρυχία, τα περισσότερα σχετικά με το αντικείμενό μου. Και όχι τώρα που η αξιότιμη κ.υπουργός τα ζητάει ως απαραίτητο προσόν αλλά εδώ και πολλά χρόνια. Δεν το κάνω για αυτούς, το κάνω για μένα, γιατί με ενδιαφέρει πολύ το αντικείμενο και επίσης, όπως πολύ σωστά λέει και ο δείμος, για να μη χάσω την επαφή με το αντικείμενο της σχολής που τελείωσα. Μέχρι τώρα, και έτσι όπως έχει -και θα εξακολουθήσει να έχει το σύστημα - ελάχιστα από αυτά μου ζητήθηκαν ή απαιτήθηκαν για τη δουλειά μου (είμαι ωρομίσθια στην πρωτοβάθμια). Και φυσικά, με βάση το πολυνομοσχέδιο, πάλι τα προσόντα αυτά δεν θα ζητηθούν και δεν θα χρησιμοποιηθούν πουθενά. Γιατί πολύ απλά τα σχολεία (όλων των βαθμίδων εκτός ίσως από τα ειδικά σχολεία όπως τα μουσικά ή τα αθλητικά) δεν λειτουργούν, δεν έχουν τις δομές ούτε τα υλικοτεχνικά μέσα για να αξιοποιήσουν εκπαιδευτικούς με ανάλογες προθέσεις και προσόντα. Οπότε, γιατί και που αποσκοπεί πρακτικά η δια βίου μάθηση όσο αφορά καθαρά στο πρακτικό μέρος της δουλειάς μας? Ξεκαθαρίζω ότι δεν είμαι αντίθετη με την επιμόρφωση, αρκεί να έχει πραγματικό αντίκρυσμα.
Δεύτερο. ΑΣΕΠ έδωσα κι εγώ και διαπίστωσα ότι κανένα πρόβλημα παιδαγωγικής και διδακτικής λογικής δεν λύθηκε αφού δεν τέθηκε. Τα θέματα παιδαγωγικής που πρέπει να διαβάζει και στα οποία εξετάζεται ένας υποψήφιος εκπαιδευτικός στον ΑΣΕΠ είναι εκτός τόπου και χρόνου, δεν ισχύουν για τη χώρα μας, δε μπορούν να εφαρμοστούν σε κανένα ελληνικό σχολείο, ούτε καν ιδιωτικό. Όποιος έχει δουλέψει έστω και μία ώρα σε σχολείο το γνωρίζει αυτό πολύ καλά. Αυτό από μόνο του ακυρώνει το θεσμό σε παιδαγωγικό επίπεδο. Και σε καμία περίπτωση δε σημαίνει οτι ο παπαγάλος που απάντησε σωστά στις παιδαγωγικές ερωτήσεις του διαγωνισμού είναι και άξιος παιδαγωγός. Όσο για το γνωστικό μέρος, ας ρωτήσουμε έναν υποψήφιο από κάθε ειδικότητα να μας πει πόσο σχετικές ή γελοίες ήταν οι ερωτήσεις του γνωστικού, και πόσο σχέση έχουν με αυτά που καλείται να διδάξει στην τάξη...
Τρίτο και τελευταίο. Η επετηρίδα είχε το κακό ότι έπερπε να περιμένεις χρόνια, πολλές φορές και δεκαετίες, μέχρι να διοριστείς και σε άφηνε ξεκρέμαστο, άνεργο ή απασχολούμενο σε εργασίες εκτός εκπαίδευσης για χρόνια. Ναι, αλλά ήξερες ότι κάποια στιγμή θα διοριζόσουν. Και μπορούσες παράλληλα να βιοποριστείς με κάτι άλλο και παράλληλα, αν ήσουν φιλότιμος να επιμορφωθείς σε σχέση με την επιστήμη σου. Το υπάρχον σύστημα με τον ΑΣΕΠ τι κάνει? Δεν σε αφήνει ούτε να δουλέψεις αλλού, ούτε να διοριστείς σαν άνθρωπος. Σε κρατάει σε καθεστώς ομηρίας και ψευδαίσθησης αφού νομίζεις ότι είσαι στην εκπαίδευση, περιμένοντας να μαζέψεις μόρια με το ωρομισθιλίκι κάθε χρόνο, να δώσεις εξετάσεις μπας και περάσεις τη βάση που θα συνυπολογιστεί με τα μόρια που μάζεψες σαν ζήτουλας για να διοριστείς. Κι αυτό μόνο μια φορά, γιατί μετά σου εξαφανίζουν στον επόμενο διαγωνισμό την όποια επιτυχία σου λες και δεν ήσουν εσύ ο ίδιος, λες και θα δώσει κάποιος άλλος, με άλλες γνώσεις και άλλο διάβασμα...
Ο ΑΣΕΠ είναι από κάθε άποψη κοροϊδία και πάλι όσοι έχουν δώσει έστω και μια φορά θα το επιβεβαιώσουν. Ακόμα και αυτοί που δεν πέρασαν.

Αυτά από την αόρατη εκπαιδευτικό (δεν μας αναγνωρίζει η Αννούλα εμάς τους αδιόριστους, δεν υπάρχουμε, άρα πώς να μας δει?)

dimi είπε...

διόρθωση για την τελευταία παράγραφο: εννούσα ακόμα κι αυτοί που πέρασαν

aliatas είπε...

Αδελφέ Δείμο, τα έχουμε πει και στο δικό σου blog, σε μεγάλο μέρος με έχουν καλύψει τα σχόλια τον επόμενων από εμάς… όμως έχει μεγάλη σημασία να καταλάβεις ότι αυτό που περιγράφεις εσύ είναι κάτι άλλο, απόλυτα σεβαστό και απέναντι από τον κατακερματισμό της έννοιας της μόρφωσης, από την αναγόρευση σε «μάθηση» κάθε απίθανης δραστηριότητας και ενασχόλησης που μπορεί να έχει κανείς, αλλά κυρίως από την συγκάλυψη της ανεργίας και την ετοιμασία του εργατικού δυναμικού να κυνηγάει διαρκώς «μαθήσεις» και «καταρτίσεις» για να μπορέσει να επιβιώσει, λες και είναι ...ευθύνη του εργαζόμενου η αμορφωσιά που προσφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα ή η ανεργία.

Με την πολιτική της λεγόμενης Δια Βίου Μάθησης η ΕΕ και η ελληνική κυβέρνηση αποσυνδέουν πλήρως τους τίτλους σπουδών από το όποιο επάγγελμα, οδηγούν σε κυνήγι δεξιοτήτων, σε εξατομικευμένη μόρφωση, εξατομικευμένη σχέση εργασίας και παράλληλα επιδιώκουν να παρέμβουν στις συνειδήσεις κυρίως των νέων, για να τα αποδεχτούν όλα αυτά ως ευκαιρίες και ως ... πρόοδο.

Leigh-Cheri είπε...

δείμο, ναι. Μόνο που οι λειτουργοί του εκπαιδευτικού συστήματος είναι οι ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ! Και κάτι που δεν είναι καλό γι' αυτούς (βλέπε ΑΣΕΠ, βλέπε μειώσεις σε προσλήψεις και μισθούς, βλέπε πλήρη απαξίωση των προσπαθειών και των γνώσεών τους) έχει ωλέθριες επιπτώσεις ΚΑΙ στους μαθητές.(Δεν λέω "και στο σύστημα" γιατί από τότε που διάβασα στην ύλη του ΑΣΕΠ ότι "σκοπός της εκπαίδευσης είναι να αναπαράγει το σύστημα", ΑΗΔΙΑΣΑ!!!)

miss pink, όσο θα ψηφίζουν όπως ψηφίζουν, όντως! Ο σωστός πολιτικός θα αποτελεί ανέκδοτο.
Welcome:-)

island, γεια!
Εγώ, ελλείψη εργασίας, λέω να το κάνω και "απασχόληση". Τόσα χαρτάκια κολλάνε εδώ κι εκεί για να βρουν δουλειά. Θα κολλήσω κι εγώ: "Αναλαμβάνω τη σύνταξη επιστολών προς το Δημόσιο ή όπου αλλού θέλετε." Βλέπω αρκετούς αγανακτισμένους σιγά σιγά. Λες να κάνω καριέρα;-)

dimi, με συμπληρώνεις με τον καλύτερο τρόπο.
φιλιά

aliatas, εγώ πάντως έχω και ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ.
ΔΟΥΛΕΙΑ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΧΩ!

Lena. είπε...

"Ένα πρωί θ' ανοίξω την πόρτα
και θα βγω στους δρόμους
όπως και χτες.
Και δεν θα συλλογιέμαι παρά
ένα κομμάτι από τον πατέρα
κι ένα κομμάτι από τη θάλασσα
-αυτά που μ' άφησαν-
και την πόλη. Την πόλη που τη σάπισαν.
Και τους φίλους μας που χάθηκαν.
Ένα πρωί θα ανοίξω την πόρτα
ίσα ολόισα στη φωτιά
και θα μπω όπως και χτες
φωνάζοντας "φασίστες!!"
στήνοντας οδοφράγματα και πετώντας πέτρες
μ' ένα κόκκινο λάβαρο
ψηλά να γυαλίζει στον ήλιο.
Θ' ανοίξω την πόρτα
και είναι -όχι πως φοβάμαι-
μα να, θέλω να σου πω, πως δεν πρόλαβα
και πως εσύ πρέπει να μάθεις
να μην κατεβαίνεις στο δρόμο
χωρίς όπλα όπως εγώ
- γιατί εγώ δεν πρόλαβα-
γιατί τότε θα χαθείς όπως και εγώ
"έτσι" "αόριστα"
σπασμένη σε κομματάκια
από θάλασσα, χρόνια παιδικά
και κόκκινα λάβαρα.
Ένα πρωί θ' ανοίξω την πόρτα
και θα χαθώ
με τ΄όνειρο της επανάστασης
μες την απέραντη μοναξιά
των δρόμων που θα καίγονται,
μες την απέραντη μοναξιά
των χάρτινων οδοφραγμάτων
με το χαρακτηρισμό -μην τους πιστέψεις!-
Προβοκάτορας."
Κ.Γώγου
*****************************
Tα σχόλια Φένια τελείωσαν μαζί με την υπομονή σας και τον εφησυχασμό μας.Η κοινωνική δικαιοσύνη ποτέ δεν έγινε πραγματικότητα αλλά κάποτε υπήρχε ως όραμα.Αριστερά,προς τον άνθρωπο.Τώρα η μοναξιά του καθενός είναι αδιέξοδη διότι τα όνειρα δεν βρίσκονται πια εκεί για να μας σώσουν..Δεν ξέρω τί ακολουθεί.Ενα πράγμα καταγράφω στις παρατηρήσεις του μυαλού μου.Ξεκίνησες να γράφεις αντιδρώντας..σιγά σιγά θύμωσες..κι έπειτα έβγαλες οργή..έμεινε το μίσος.ΔΙΚΑΙΩΣ.Κανείς δεν το αφουγκράζεται,ή εγώ τα'χω χάσει και βλέπω φαντάσματα?

Leigh-Cheri είπε...

lena, είμαι "διεστραμμένα" αισόδοξη...ακόμα!
Ίσως όχι άμεσα...ίσως όχι με τρόπουε που γνωρίζουμε. Αλλά η ανάκαμψη είναι μονόδρομος. Ή αυτό ή θα μας εξαφανίσει ο πλανήτης. Η κοινωνική δικαιοσύνη αποτελεί πάντα και όραμα και στόχο. Κάποιες χώρες τα καταφέρνουν καλύτερα, οι δικοί μας "ηγέτες" ξεπουλιούνται όσο όσο εδώ και χρόνια γιατί δεν έχουν την παραμικρή αγάπη γι αυτή τη χώρα (πού να την νιώσουνε δική τους, στα βουτυρένια τους αγγλόφωνα σχολεία;)και γιατί η διάβρωση έχει ποτίσει τον εγκέφαλό τους τόσο που δεν τους νοιάζουν ούτε τ' άντερά τους. Μόνο οι τσέπες τους.
Όμως, να σου πω κάτι; ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΜΑΣ! Απλά, πρέπει να το πιστέψουν αυτό όλοι και να τους πάρουν με τις πέτρες. Κι αυτό δεν θα γίνει με μίσος. Αλλά γιατί αυτό είναι το δίκαιο!

Lena. είπε...

Ενα παλιό σύνθημα των τοίχων έλεγε πως οι "καπιταλιστές θα μας πουλήσουν ακόμη και το σκοινί με το οποίο θα τους κρεμάσουμε".Τα καλά νέα είναι πως έχουμε πτωχεύσει στο παρελθόν κι αντέξαμε.Τα κακά νέα είναι πως δεν θα αντέξουμε όλοι.Οσο πιο γρήγορα γίνει αυτό αντιληπτό..

Tertuliano Máximo Afonso είπε...

Δυστυχώς Λένα, τα καλά νέα (!) είναι ότι δεν θα έχουμε λεφτά να αγοράσουμε ούτε το σχοινί...

dimi είπε...

σας έχω κι άλλα καλά, ολόφρεσκα νέα... Πριν λίγο υπερψηφίστηκε το πολυνομοσχέδιο της αγαπητής κ.Αννούλας. Άντε, να ζήσουνε να μας θυμούνται...

Lena. είπε...

Υποθέτω Dimie,στο περιθώριο της προκήρυξης για την προμήθεια τεντών για το Υπουργείο που προυπολογίζεται στις 196000 ευρώ.Στην Ελλάδα που παραπαίει,αυτή με τη δωρεάν παιδεία και υγεία που έχει μόνο δημόσιους υπάλληλους και διορισμένους εκπαιδευτικούς που ΦΤΑΙΝΕ.Επί παντός επιστητού.Αρμόζει η έκφραση αγανάκτησης του πρώτου που σχολίασε το κείμενο.Σε όλους τους τόνους.